Üzletszabályzat

Általános szerződési feltételek

Tisztelt Vásárlónk!

Az alábbiakban a www.bike-shop.hu webáruházának (továbbiakban: Webáruház) általános szerződési feltételeit olvashatja. Amennyiben Webáruházunk vásárlója kíván lenni, kérjük, alaposan tekintse át jelen dokumentumot, és kizárólag abban az esetben kezdeményezze termékeink megrendelését, amennyiben annak valamennyi pontját elfogadja. Véleményeltéréssel küldött megrendeléseket nem áll módunkban regisztrálni és teljesíteni, így azok le nem adott megrendelésnek minősülnek.

A Webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

A Webáruház (Üzemeltető) adatai
Chili Sport Korlátolt Felelősségű Társaság (Chili Sport Kft.)
Cégjegyzékszám: 09-09-012664, A Hajdú-Bihar Megyei Bíróság, mint Cégbíróság
Adószáma: 13751249-2-09
Számlaszám: 11600006-00000000-19172471
Székhely: 4033 Debrecen, Kálmáncsehi utca 15.
Adatkezelési azonosító: 02646-0001
Csomagküldő tevékenység nyilvántartási szám: 672/2016
Szerződés nyelve: magyar
Telefon: 30/329-5170
E-mail cím: info@bike-shop.hu

A Webáruház tárhely szolgáltatója
a HL-System Szolgáltató és Szoftverfejlesztő Kft.
Cégjegyzékszám: 09-09-013258, Hajdú-Bihar Megyei Bíróság, mint Cégbíróság
A cég székhelye: 4028 Debrecen, Simonyi út 11.
A cég statisztikai számjele: 13905709-7222-113-09
A cég adószáma: 13905709-2-09
Közösségi adószám: HU13905709
Számlaszám: 11738008-20837703 (OTP Bank Nyrt.)
E-mail cím: info@hl-system.hu

Webáruházunk kerékpárokat, kerékpár vázakat, kerékpáralkatrészeket, kiegészítőket, és egyes egyéb sporttermékeket kínál, melyek szállítását elsősorban Magyarország teljes területére vállalja. Külföldi lakóhelyre, vagy telephelyre történő kiszállítási igény esetén, kérjük, a megrendelés feladása előtt szíveskedjen e-mailben, vagy telefonon felvenni a kapcsolatot, előzetesen tisztázandó a feladni kívánt megrendelésének teljesíthetőségét, illetve annak feltételeit.

A termékkínálatunk jellemzőit a konkrét árucikk információs oldalából ismerheti meg részletesen. Kérdés esetén a jelen ÁSZF-ben megadott elérhetőségek bármelyikén készséggel állunk szíves rendelkezésére.

A Webáruházunkba érkezett Megrendeléseket a lehető legnagyobb alapossággal dolgozzuk fel. A beérkező megrendeléseket iktatjuk, azokat kizárólag a visszaigazolást követően tekintjük kölcsönösen elfogadott írásbeli szerződésnek; ezen szerződések (megrendelés + visszaigazolás) utólagosan visszakereshetők. A szerződés, illetve a szerződéskötés nyelve: magyar.

Felhívjuk a Tisztelt Megrendelők figyelmét, hogy termékeink saját és egyes partnereink készleteinek gyorsan változó jellegére is tekintettel, továbbá egyes termékek gyártásának megszüntetése okán gyakran előzetesen nem becsülhető mennyiségben állnak rendelkezésre. Webáruházunk fenntartja a jogot arra vonatkozóan, hogy a leadott megrendelés feldolgozását követően a megrendelt termékmennyiségtől kevesebb termék rendelkezésre bocsátását igazolja vissza, illetőleg, amennyiben a megrendelt termék bármely oknál fogva a Webáruház számára nem elérhető, annak kiszolgálását minden indokolás nélkül visszautasítsa. Webáruházunk kifejezetten elutasít minden, a megrendelés, illetve annak mennyiségére alapozott igényt.

A Webáruházunkban kínált akciós termékeket illetően minimális kiszolgálási mennyiséget nem áll módunkban meghatározni, hiszen a termék leértékelésére sor kerülhet kifejezetten az alacsony mennyiségű raktárkészlet, illetve az adott termék gyártásának megszűnése okán is.

Az internetes közzététel esetleges pontatlanságáért (tévesen megjelenő műszaki paraméterek, fényképes ábrázolás, árak, stb.) nem vállalunk felelősséget, erre vonatkozóan mindenféle jogi út igénybevételét kizárjuk. A Webáruház internetes felületén feltüntetett képek a vonatkozó termék lényeges tulajdonságát hivatottak bemutatni, helyenként illusztrációk, vagy egyéb felszereléseket is tartalmaznak.

Az internetes felületünkön olvasható vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek, illetve olyan nyilatkozatnak, mely szerint az adott termék korlátlan mennyiségben állna rendelkezésre.

A bike-shop internetes üzletben történő vásárlás nem csak elektronikus úton lehetséges, interneten keresztül (a www.bike-shop.hu címen), lakcímre, vagy egyéb címre történő kiszállítással, hanem bolti átvétellel is, a Chili Sport 4029 Debrecen Csapó u. 63 szám alatt található üzletünkben. Termék(ek) bolti átvételte esetén a nem a távollévők között kötött szerződés irányelvei a mérvadóak, hanem a bolti vásárlásra vonatkozó jogszabályok!

Webáruházunkban csak háztartási mennyiséget tudunk kiszolgálni.

A vásárlás menete, kiszállítás

1. Regisztráció

A megrendelés regisztrációhoz kötött. Amennyiben még korábban nem regisztrált Webáruházunkban, ezt megteheti a honlap jobb felső részén lévő „Bejelentkezés" doboz alján. Figyelem! A regisztrációs folyamat lezárásaként küldünk Önnek egy e-mailt, amelyben kérjük a regisztrációs szándékának visszaigazolását, és csak ezt követően tud bejelentkezni a Webáruházba.

Ha Ön regisztrálni kíván a Webáruházba, akkor a következő adatokat kell megadnia a www.bike-shop.hu részére:

  • Név,
  • Email cím,
  • Jelszó,
  • Telefonszám,
  • Szállítási cím,
  • Számlázási cím, amennyiben az a szállítás címétől eltér

A regisztráció sikeréről a www.bike-shop.hu e-mailben tájékoztatja Önt. Ön jogosult a regisztrációját bármikor törölni az info@bike-shop.hu e-mail címre küldött ilyen tartalmú üzenettel. Az üzenet megérkezését követően a www.bike-shop.hu köteles haladéktalanul gondoskodni a regisztráció törléséről. Az Ön felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.

A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag az Ön a felelős. Amennyiben Ön tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a www.bike-shop.hu-t. Ön vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.

2. Bejelentkezés

A regisztráció során megadott felhasználó nevével és jelszavával tud bejelentkezni a Webáruházba, ahol ezután leadhatja megrendelését, megtekintheti korábbi és folyamatban lévő vásárlásait, valamint módosíthatja a regisztráció során megadott adatait.

3. Termékek kiválasztása

A bal oldali kategóriákból, vagy akár a „Keresés" gomb segítségével is megkeresheti a megvásárolni kívánt terméket, és a termék nevére való kattintással megtekintheti a termékleírást.

4. A termék kosárba helyezése

Ha megtalálta a keresett terméket, a „Kosárba" gomb segítségével annyi darabot tehet a kosarába, amennyit meg szeretne vásárolni. Amint egy terméket a kosarához ad, az azonnal láthatóvá válik az oldal legfelső sorában. Amennyiben olyan terméket tett a kosárba, amire nincsen szüksége, akkor a „Pénztár" gombra kattintva, majd a terméknév előtti szemetest szimbolizáló képre kattintva törölheti a kosárból a terméket. Ha nem megfelelő mennyiségű terméket tett a kosárba, akkor a pénztár oldalon a termék darabszámának módosításával változtathat az értéken.

5. A megrendelés véglegesítése

Amennyiben a termékek kosárba helyezésével végzett, az oldal tetején található „Pénztár" gomb megnyomásával léphet át a pénztárba, ahol tételesen láthatja a kiválasztott termékeket, beállíthatja a fizetés módot, valamint itt még változtathat számlázási és szállítási címén.

Figyelem! A fizetési mód kiválasztása után, kérem, nyomja meg a „Frissít" gombot, hogy rendszerünk észlelje a módosítást.

Az oldal alján lévő "Megrendelés elküldése" gombbal pedig feladhatja rendelését, amely után már azt nem módosíthatja. Megrendeléséről ezt követően legkésőbb 48 órán belül küldünk Önnek e-mailben egy visszaigazolást. A „Megrendelés elküldése" gombra kattintás egyúttal megrendelői nyilatkozatnak minősül, mely szerint a Megrendelő elfogadja jelen ÁSZF valamennyi rendelkezését.

A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, és fizetési kötelezettséget jelent, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szerződésre Magyarország joga irányadó.

Utánvét esetén
Amennyiben ezt a fizetési módot választotta, a „Megrendelés elküldése" gomb megnyomása után már nincsen más dolga, mint várni a csomagot, és a csomag megérkezésekor kifizetni a terméket, és a szállítási díjat.

Átutalásos fizetés esetén
Amennyiben az átutalásos fizetési módot választotta, a megrendelés feladását követő visszaigazoló e-mailben megtalálja a fizetéshez szükséges információkat. Ez esetben csak az utaló nevére tudjuk a számlát kiállítani.

Szállítási információk

Házhozszállítással történő rendelés esetén, kérjük, átvételkor ellenőrizze tételesen a termék(ek) sértetlenségét, a csomagban foglalt egyéb kiegészítőket, a számlán szereplő adatok helyességét. Amennyiben eltérést észlel, lehetősége van a csomagot visszaküldeni Webáruházunkba. Kérjük észrevételeiről tájékoztassa ügyfélszolgálatunkat, hogy a felmerült hibát mielőbb korrigálhassuk.
Kivétel az utánvéttel történő fizetés választásának lehetősége alól az olyan eset, amikor a vásárló egy szerződésszerű módon teljesített rendelést nem vesz át, a vásárlástól való elállás szabályai szerint nem rendezi az ügyet és a GLS futárszolgálat a bike-shop internetes üzlet költségén visszahozza a csomagot. Ezen esetben időbeli korlátozás nélkül fenntartjuk a jogot, hogy megrendelőnket a jövőben a megrendelés és szállítás költségének előzetes megfizetését követően szolgáljuk ki.

A Megrendelő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítás megkezdését megelőzően a vásárlástól elállni.

Ezt az igényét jelezheti ügyfélszolgálatunkon az 30/329-5170–es telefonszámon, vagy e-mailen a info@bike-shop.hu címeken. Ebben az esetben a vevőt semmilyen költségviselési kötelezettség nem terheli.

Kiszállítás
A megrendelés teljesítése 2-5 munkanapon belül történik. A rendelés elektronikus visszaigazolásakor a várható szállítási időpont tájékoztató jellegű, kiszállításról pontos időpontot e-mailen küldünk, amint a futárszolgálat átvette a csomagot. Amennyiben egy rendeléshez Ön több terméket is választ, minden esetben a kiválasztott termékek adatlapján szereplő leghosszabb szállítási határidő a mérvadó. A www.bike-shop.hu törekszik a szállítási határidő betartására, azonban nem vállal felelősséget azért, ha a fenti szokásos szállítási idő rajta kívül álló okok miatt (pl. beszállító késedelme) nem tartható. Az esetleges szállítási késedelemről a www.bike-shop.hu Önt értesíti a megrendelés vagy a regisztráció során megadott email címen.

A szállítás és csomagolás költségei Magyarországon belül a következőek:
A megrendelt termékek bruttó végösszege:
0-45 000 Ft utánvét 1 990 Ft
0-45 000 Ft előre utalással 1 490 Ft
45 000 Ft felett ingyenes, kivéve kerékpár.
Kerékpár szállítása, csak előre utalás esetén 9.990 Ft.


Szállítás utánvéttel Magyarország területén
Az árut a megrendelést követően, a telefonon vagy e-mailben egyeztetett határidőn belül futárszolgálattal elküldjük. Az utánvéttel történő kiszállítás költségét, bruttó 34 000 Ft feletti megrendelés esetén Webáruházunk átvállalja, kivétel a kerékpár. Amennyiben a kézbesítő az áru átadását nem tudja teljesíteni, úgy a csomagról értesítést hagy. A küldeményről ezután az értesítésen megjelölt telefonszámon lehet érdeklődni. Sikertelen kézbesítés esetén a futárszolgálat az újra egyeztetett időpontban megkísérli a kiszállítást. Csak a második sikertelen kézbesítés után kerül vissza Webáruházunkba a csomag.

Tájékoztatjuk Tisztelt Megrendelőinket, hogy a házhoz szállítás minden esetben a rendelés során megadott házszámig történő sérülésmentes kiszállításra vonatkozik. Az esetleges emeletre történő feljuttatást, és a termék beüzemelését a szolgáltatás nem tartalmazza.

A raktáron nem lévő (kevésbé szokásos, speciális méretű) termék rendelése esetén a megrendelt áru értékének 30%-áról előlegszámlát küldünk. A megrendelést csak akkor áll módunkban teljesíteni, ha az előlegszámla értéke a bankszámlánkra megérkezett.

Kerékpár kiszállítás
A kerékpárokat üzembe helyezve, beállítva szállítjuk házhoz. A kerékpárokat dobozba csomagoljuk, technikai okokból a kormány, első kerék és a pedálok kerülnek kiszerelésre, mivel a GLS futárszolgálat csak így tudja kiszállítani a csomagot. Minden általunk értékesített kerékpárhoz kitöltött, lepecsételt garanciafüzet is jár. A kerékpárok garanciális után állítására (200-500 km használat után a kerékpárokat minden esetben utána kell állítani!) debreceni üzletünkben (4029 Debrecen, Csapó u. 63.) van lehetőség.

A pedálok és kormányfej-csavarok meghúzása otthon is elvégezhető minimális rutin megléte esetén. A pedálok betekerésekor ügyeljen arra, hogy melyik pedál melyik oldalra kerül (L=bal, R=jobb) felcserélése nem garanciális hiba! A pedálok meghúzási nyomatéka 35-55 Nm, míg a kormányfej csavaroké kb. 5 Nm. A nem megfelelő szerelés, vagy az ajánlott meghúzási nyomatéktól való eltérés az alkatrész sérüléséhet, töréséhez vezethet, ami ezért garanciavesztéssel jár.

Csomagolás
Áraink tartalmazzák a csomagolás költségét. A Megrendelő egyedi kérésének megfelelő csomagolási igény esetén, minden esetben előzetesen, e-mailben történő egyeztetés alapján a csomagolás költsége a Megrendelőt terheli.

Elállás joga

A jelen pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó"). Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog az olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vagy egyedileg a megrendelő számára specifikusan készültek. Az ilyen termékek visszavétele a kereskedőtől nem várható el akkor, ha a Fogyasztó a terméket közvetlenül védő csomagolást már felbontotta és/vagy rendeltetésszerű használatát megkezdte, hiszen ilyenkor nem zárható ki, hogy a termék emberi testtel vagy testnedvekkel, illetve baktériumokkal érintkezett, így a termék higiéniai vagy egészségügyi minősége már nem garantálható.

Elállási jog gyakorlásának a menete Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF -ben feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a www.bike-shop.hu részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló emailhez mellékelt vagy a következő linken ELALLASI NYILATKOZAT (pdf) keresztül elérhető elállási nyilatkozat - mintát is. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a www.bike-shop.hu részére.

A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az elállás gyakorlásáról szóló pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta. Mindkét esetben a www.bike-shop.hu emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a www.bike-shop.hu részére. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a www.bike-shop.hu a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a www.bike-shop.hu feltüntetett székhely címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül személyesen visszavinni, vagy postai úton, vagy futárszolgálat segítségével visszajuttatni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. A termék a www.bike-shop.hu címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli.

A csomag www.bike-shop.hu történő beérkezését követően, rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. A www.bike-shop.hu-nak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a www.bike-shop.hu visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a www.bike-shop.hu által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a www.bike-shop.hu a korábbi időpontot veszi figyelembe.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az elállási jogról szóló tájékoztató hiányában jogosult a Fogyasztó 12 hónapig gyakorolni az elállási jogát, feltéve, hogy a www.bike-shop.hu az elállás jogára vonatkozó tájékoztatót a vásárló részére tartós adathordozón megadta. Ebben az esetben az elállásra nyitva álló határidő a tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.

A Megrendelő jogosult a megrendelést követően, de még a kiszállítást megelőzően a vásárlástól elállni. Ezt az igényét jelezheti e-mail üzenetben vagy telefonon.

Amennyiben a termékekről felbontás után derül ki, hogy bizonyítottan hibásak, és a hiba az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termékre 8 napos cserelehetőséget biztosítunk.

Amennyiben a vásárló egy szerződésszerűen teljesített rendelést nem vesz át és a Dpd futárszolgálat a www.bike-shop.hu internetes üzlet költségén visszahozza a csomagot, akkor fenntartjuk a jogot, hogy a Megrendelőt a jövőben csak banki átutalással történő előzetes fizetés esetén szolgáljuk ki.

Jogi, etikai feltételek

GM nyilvántartási szám (engedély csomagküldő kereskedelmi tevékenység végzéséhez):
A nyilvántartásba vevő hatóság megnevezése: MKEH
Vásárlói ügyfélszolgálat (Vevőszolgálat)
Címe: 4029 Debrecen, Csapó u. 63.
Telefonszáma: 30/329-5170
Telefonos ügyelet: Munkanapokon 09-18 óráig, szombaton 09-13 óráig.
Faxszáma: 52/535-540
Kapcsolattartó személy: Kálmán Barnabás
E-mail cím: info@bike-shop.hu

Panaszkezelés

A vásárló a Webáruháznak az áru (szolgáltatás) fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlenül kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére, mulasztására vonatkozóan szóban vagy írásban teheti meg panaszát. A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus levelezési cím megegyezik a Webáruház ügyfélszolgálati címével:
E-mail: info@bike-shop.hu
Telefon: 52/535-540
Levelezés: 4029 Debrecen, Csapó u. 63.

A hatályos jogszabályok értelmében a szóbeli panaszt a www.bike-shop.hu azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja, amennyiben a panasz jellege ezt megengedi. Ha Ön a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a www.bike-shop.hu a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát

a) személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben azt Önnek átadja,
b) telefonon közölt szóbeli panasz esetén azt Önnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el.

A telefonon közölt szóbeli panaszt kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látjuk el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot mi Önnel kötelesek vagyunk közölni. A www.bike-shop.hu az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz Önhöz eljusson. Ha a panaszt a www.bike-shop.hu elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát a www.bike-shop.hu köteles öt évig megőrizni.

Amennyiben a www.bike-shop.hu és Ön között esetlegesen fennálló jogvita www.bike-shop.hu-val való tárgyalások során nem rendeződik, bírósági eljárást kezdeményezhet, továbbá fogyasztói jogvita esetén az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ön számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Tel: 52-500-710, 52-500-745
Fax: 52-500-720
E-mail: Nemes.Brigitta@hbkik.hu
bekelteto@hbkik.hu

illetve használhatja az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot a linkre kattintva:
http://ec.europa.eu/odr

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Jótállás

Kötelező jótállás

A Chili Sport Kft.-t mint szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:

elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.

ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a panaszkezelésről szóló pontban feltüntettettek szerint.

Önkéntes jótállás

Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli. Jelen pontban meghatározott Önkéntes jótállás kizárólag a Szolgáltató és a Polgári törvénykönyvben meghatározott fogyasztók között kötött szerződésekre vonatkozik.

SZAVATOSSÁG

Kellékszavatosság

Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.

Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – a fentebbi pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania.

Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Adatvédelem, adatbiztonság

A www.bike-shop.hu ezúton tájékoztatja, hogy személyes adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Internetes regisztrációja során tett nyilatkozata esetén, illetve a hírlevél megrendelése esetén a bike-shop a későbbiekben tájékoztatja Önt akcióiról és újdonságairól. Felhívjuk figyelmét, hogy az esetleges elírásokért, téves adatokért felelősséget nem vállalunk!

A vásárlók személyes adatainak felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának értelmében történik. Minden résztvevőnek joga van elérni, helyesbíteni vagy törölni bármely, akár az összes általa megadott információt, kivételt képeznek azok a számla adatok (a számlák tőpéldányai), melyeknek megőrzésére a számvitelről szóló törvény kötelez. Adatvédelmi, adatkezelési kérdéseket illetően kapcsolattartónk e-mailen keresztül áll rendelkezésre.

Adatvédelmi és adatkezelési szabályzatunkat eléri ITT

Egybek

Webáruházunk magatartási kódexnek nem vette alá magát, azonban elkötelezett a magas színvonalú kiszolgálás és a kölcsönösen korrekt együttműködés mellett.

A regisztrációt követően a választott felhasználónév, vagy jelszó illetéktelen személy általi alkalmazására visszavezethető bármely jogi út igénybevételét, és ennek keretében kárigény érvényesítését kizárjuk.

Jelen Általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdéseket illetően elsősorban a Polgári törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) számú kormányrendelet, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései irányadók.

Debrecen, 2021. március 1.

Kálmán Barnabás
ügyvezető